Головна » 2013 » Березень » 20 » Надання інформації про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з Державного реєстру прав.
12:06
Надання інформації про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з Державного реєстру прав.
1. Інформація з Державного реєстру прав про державну реєстрацію прав та їх обтяжень надається у формі витягу, інформаційної довідки та виписки.
Надання інформації з Державного реєстру прав здійснюється нотаріусом у формі витягу в результаті проведення державної реєстрації прав під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва.
2. Витяг з Державного реєстру прав на підставі заяви мають право отримувати:
1) власник нерухомого майна або уповноважена ним особа;
2) особа, яка має речове право на чуже нерухоме майно, або уповноважена нею особа;
3) спадкоємець (правонаступник – для юридичної особи) або уповноважена ним особа.
Витяг з Державного реєстру прав про державну реєстрацію іпотеки, обтяження на підставі заяви мають право отримувати будь-які фізичні та юридичні особи.
3. Інформаційну довідку з Державного реєстру прав на підставі письмового запиту мають право отримувати суд, органи місцевого самоврядування, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи державної податкової служби, органи Служби безпеки України та інші органи державної влади (посадової особи), якщо запит зроблено у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом.

Інформація з Державного реєстру прав надається державним реєстратором незалежно від місця розташування нерухомого майна.
Надання інформації з Державного реєстру прав або відмова в її наданні здійснюється в день прийняття органом державної реєстрації прав заяви (запиту) про надання інформації з Державного реєстру прав.
Інформаційна довідка надається лише за письмовим запитом уповноважених органів державної влади (посадових осіб), нотаріусів. Запит подається на бланку встановленої форми, із зазначенням законних підстав для такого запиту, за підписом керівника або особи, що його заміщає, із зазначенням відповідних номерів справи, у зв’язку з якою виникла потреба в отриманні інформації.
Деякі аспекти отримання інформації з Реєстру прав про зареєстроване право власності у формі інформаційної довідки.
Право на отримання інформації з Реєстру прав мають суд, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи державної податкової служби, державні виконавці, нотаріуси, органи Служби та інші органи державної влади (посадові особи), якщо запит зроблено у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених чинним законодавством України. Надання інформаційної довідки з Реєстру прав має здійснюватися лише на підставі вмотивованого та відповідно оформленого документу. За загальним правилом такий документ повинен мати обов’язкові реквізити і стабільний порядок їх розміщення: найменування установи – автора документа, код установи, код форми документа, назва виду документа (не зазначається на листах), дата, індекс, заголовок до тексту, текст, підпис. Засвідчення документів здійснюється шляхом їх підписання, затвердження та проставляння печатки. Документи підписуються посадовими особами установи відповідно до їх компетенції, встановленої чинними нормативно – правовими актами. При цьому підпис складається з найменування посади особи, яка підписує документ (повне, якщо документ надрукований не на бланку, скорочене – на документі, надрукованому на бланку), особистого підпису, ініціалів і прізвища. Документ, на підставі якого здійснюється запит інформації з Реєстру прав, повинен містити відомості у зв’язку з чим здійснюється такий запит (наприклад: при надходженні запиту від органу досудового слідства щодо ознайомлення з документами, необхідними для розслідування кримінальної справи, у запиті має бути зазначено номер кримінальної справи, у зв’язку з розслідуванням якої зроблено запит).
Стосовно правових підстав отримання судом інформаційної довідки з реєстру прав під час здійснення цивільного судочинства. Згідно ст..57 Цивільного процесуального кодексу України будь – які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення сторін, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи є доказами. Докази, які вимагає суд, направляються до суду безпосередньо. Питання про забезпечення доказів вирішується ухвалою. Зазначена ухвала суду, яка вирішує питання витребування доказів, є підставою для отримання судом або заінтересованою особою, що уповноважена судом, інформації з Реєстру прав у формі інформаційної довідки. Слід звернути увагу, що незалежно від того, у якій формі здійснюється судочинство (цивільне, кримінальне, господарське, адміністративне), ухвала суду має відповідати вимогам процесуального законодавства.
У разі надходження запиту від органу досудового слідства, або від органу дізнання на виконання доручення слідчого, щодо ознайомлення з документами, необхідними для розслідування кримінальної справи, у запиті має бути зазначено номер кримінальної справи, у зв’язку з розслідуванням якої зроблено запит.
У запиті прокурора має бути зазначено, що запитувана інформація необхідна для здійснення прокурорського нагляду за додержанням та застосуванням законів.
Державні нотаріуси державних нотаріальних контор, приватні нотаріуси та консульські установи у разі вчинення нотаріальних дій, пов’язаних з об’єктами нерухомого майна мають право на отримання інформації з Реєстру прав у формі інформаційної довідки. При цьому, документ, на підставі якого здійснюється надання такої інформації, має відповідати вимогам вмотивованості та відповідності.

Начальник
реєстраційної служби Оксана Микитюк
Переглядів: 703 | Додав: Оксана | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]