Каталог статей

Головна » Статті » Публікації в газеті "Народна справа"

"Як проводиться передвиборна агітацція"
Одним із важливих та значних етапів будь-яких виборів, в тому числі і виборів Президента України, є передвиборна агітація кандидатів.
Право на проведення передвиборної агітації виникає у особи, що має бажання бути обраним на посаду глави держави, з наступного дня після реєстрації Центральною виборчою комісією громадянина як кандидата на пост Президента України. Така норма чітко передбачена в статті 57 Закону.
Громадяни України мають право вільно і всебічно обговорювати передвиборні програми кандидатів на пост Президента України, політичні, ділові та особисті якості кандидатів, вести агітацію «за» або «проти» кандидатів.
Закон передбачає, що передвиборна агітація може здійснюватися у будь-якій формі та будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України. В той же час правові приписи ст. 64 Закону містять певні заборони та обмеження при проведенні передвиборної агітації.
Участь у передвиборній агітації забороняється:
1) особам, які не є громадянами України;
2) органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам. Слід знати, що Конституційним Судом України було надано офіційне тлумачення такої заборони. Ці органи та їх посадові особи не можуть брати участь у передвиборній агітації не тільки в робочий, а й в позаробочий час.
3) членам виборчих комісій під час виконання обов'язків членів виборчих комісій.
У військових частинах (формуваннях) та в установах виконання покарань і слідчих ізоляторах передвиборна агітація обмежується. Відвідання військових частин (формувань) та установ виконання покарань і слідчих ізоляторів окремими кандидатами на пост Президента України чи їх довіреними особами забороняється. Зустрічі цих осіб з виборцями організовуються відповідними окружними виборчими комісіями разом з командирами військових частин (формувань) або керівниками установ виконання покарань і слідчих ізоляторів з обов'язковим повідомленням не пізніш як за три дні до дня зустрічі усіх довірених осіб кандидатів на пост Президента України у відповідному територіальному окрузі.
Поширення у будь-якій формі матеріалів, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, забороняється.
Забороняється розповсюдження завідомо неправдивих відомостей про кандидата на пост Президента України. Засіб масової інформації, що оприлюднив інформацію, яку кандидат на пост Президента України вважає явно недостовірною, не пізніш як через три дні після дня оприлюднення таких матеріалів, але не пізніш як за два дні до дня виборів зобов'язаний надати кандидату на пост Президента України, партії (блоку), щодо яких поширено недостовірні відомості, на їх вимогу можливість спростувати такі матеріали: надати такий же ефірний час відповідно на телебаченні чи радіо або опублікувати в друкованому засобі масової інформації наданий кандидатом чи партією (блоком) матеріал, який повинен бути набраний таким самим шрифтом і розміщений під рубрикою "спростування" на тому ж місці шпальти в обсязі не меншому, ніж обсяг повідомлення, що спростовується. Спростування повинно містити посилання на відповідну публікацію в друкованому засобі масової інформації, передачу на телебаченні, радіо та на факти, що спростовуються. Спростування має бути оприлюднене без додатків, коментарів та скорочень і здійснюватися за рахунок засобу масової інформації.
Забороняється проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям грошей чи безоплатно або на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерей. Така передвиборна агітація або надання виборцям грошей чи безоплатно або на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерей, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати чи не голосувати за певного кандидата або згадуванням його імені, вважається підкупом виборців, зазначеним у пункті 1 частини третьої статті 56 Закону.
Проведення активної агітації (публікація агітаційних матеріалів у засобах масової інформації, розповсюдження виборчих листівок, розклеювання виборчих плакатів, публічні заклики голосувати за чи проти кандидатів на пост Президента України) та розповсюдження політичної реклами з часу припинення передвиборної агітації забороняється. Передвиборні агітаційні матеріали знімаються з 24 години останньої п'ятниці, що передує дню виборів чи дню повторного голосування, відповідними службами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Забороняється оприлюднення в день виборів результатів опитування виборців щодо їх волевиявлення під час голосування до його закінчення.
Особливої уваги заслуговує законодавче врегулювання відносин, пов’язаних з оформленням та використанням під час виборів друкованих агітаційних матеріалів. Слід знати, що відповідно до частини 7 ст. 59 Закону друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням майна відповідно кандидата на пост Президента України або партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Тому під час вивчення друкованих агітаційних матеріалів виборцю необхідно звертати увагу на наявність таких відомостей, оскільки їх відсутність засвідчує про неправдивість викладеної в ній інформації та унеможливлює притягнення до відповідальності за її поширення.
Минулі президентські та парламентські вибори значно підвищили роль опитування громадської думки, пов'язаної з виборами. Саме тому в Законі передбачена норма, за якою засоби масової інформації, у разі оприлюднення результатів опитування громадської думки, пов'язаного з виборами Президента України, зобов'язані зазначити організацію, що проводила опитування, час його проведення, кількість опитаних, метод збору інформації, точне формулювання питання, статистичну оцінку можливої помилки.
Кожен виборець сподівається, що передвиборна агітація та вибори Президента України в цілому пройдуть чесно та буде обраний достойний громадянин України, який буде уособлювати лідера країни – главу нашої держави.
Категорія: Публікації в газеті "Народна справа" | Додав: Оксана (08.12.2009)
Переглядів: 1150 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]