Головна » 2015 » Січень » 21 » Реалізація напрямку «систематизації законодавства» юридичною службою
09:47
Реалізація напрямку «систематизації законодавства» юридичною службою
Робота з питань систематизації законодавства здійснюється юридичною службою на виконання вимог Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040. Слід пам'ятати, що статтею 117 Конституції України встановлено: «Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання». Тобто ухилення від цієї роботи є порушенням вимог чинного законодавства.
Орган виконавчої влади, підприємство зобов'язані створювати умови для належної роботи і підвищення кваліфікації працівників юридичної служби, забезпечувати їх нормативно-правовими актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових питань, електронною системою інформаційно-правового забезпечення, а також доступом до інформаційних баз
Яким нормативним актом слід керуватися при здійснені обліку та систематизації законодавства?
У зв`язку з відсутністю єдиного порядку ведення відповідної роботи в органах державної влади та на державних підприємствах, в установах, організаціях для її здійснення може використовуватися Положення про порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах та установах юстиції України, затверджене наказом Міністерства юстиції України від 14 квітня 2004 року № 31/5.
Серед широкого кола обов'язків юридичних служб, які саме передбачають систематизацію законодавства?
До обов'язків юридичної служби з даного напрямку відносяться: ведення обліку актів законодавства і міжнародних договорів України, забезпечення підтримання їх у контрольному стані та зберігання; збір інформації про офіційне оприлюднення актів законодавства в друкованих виданнях.
Яким чином здійснюється облік актів законодавства?
Облік актів законодавства здійснюється шляхом ведення: систематичної картотеки актів законодавства відповідно до Класифікатора галузей законодавства; журналу обліку актів законодавства України; журналу обліку міжнародних договорів; контрольних примірників актів законодавства України.
Яким чином заповнювати журнал обліку актів законодавства України та міжнародних договорів?
Журнали обліку актів законодавства України ведуться по видавниках (окремо обліковуються нормативні акти Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств). В зазначених журналах обліковуються в першу чергу акти, які необхідні в роботі підприємства. Ведення журналів обліку актів законодавства здійснюється шляхом унесення інформації, у якій зазначаються номер, дата прийняття, дата надходження, вид, видавник, назва, джерело опублікування актів законодавства України в офіційних друкованих виданнях.
В журналі обліку міжнародних договорів зазначаються: номер, дата отримання, країна, вид, назва, дата підписання, дата ратифікації (затвердження, приєднання), дата набрання чинності, дата денонсації, дата втрати чинності, термін дії міжнародного договору, який обліковується.
Яким чином формується картотека актів законодавства?
У випадку застосування для обліку актів законодавства та міжнародних договорів систематичної картотеки, її необхідно формувати у відповідності до Класифікатора галузей законодавства України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 43/5 від 02 червня 2004 року. При цьому на кожний акт законодавства, що береться на облік, створюється картка. У цій картці зазначаються код акта (згідно Класифікатора), вид акта, видавник, дата, номер, назва та джерело опублікування. В картці також зазначається інформація про нормативно-правові акти, які вносять зміни в облікований акт законодавства.
Які акти законодавства підтримуються в контрольному стані і як оформлюються контрольні примірники?
У контрольному стані підтримуються акти законодавства, перелік яких може бути затверджено наказом по підприємству, та інші акти законодавства, необхідні в роботі, як підприємства в цілому так і юридичної служби безпосередньо. На контрольних примірниках нормативно-правових актів варто проставити штамп (зробити напис) "Контрольний примірник". Підтримання актів законодавства України в контрольному стані на паперових носіях здійснюється шляхом зазначення відомостей про внесені зміни, доповнення та іншої інформації безпосередньо до тексту акта законодавства. До кожного контрольного примірника акта законодавства доцільно вклеїти окремий аркуш з переліком актів законодавства, якими внесені зміни та доповнення тощо.
Яким чином забезпечити належне зберігання юридичної літератури?
Для збереження актів законодавства, отриманих у вигляді збірників актів законодавства, іншої юридичної літератури доцільно здійснювати облік їх надходження та видачі. Вся юридична література, що надходить до підприємства може реєструватися у книзі обліку юридичних видань, а періодичні видання (особливо офіційні) - обліковуватися в журналі обліку періодичних видань. При цьому на першій і сімнадцятій сторінках юридичних та періодичних видань проставляється штамп підприємства, або просто робиться реєстраційний напис. Видача літератури повинна здійснюватися лише співробітникам підприємства, установи, організації, органу виконавчої влади з реєстрацією в окремому журналі.

Провідний спеціаліст
реєстраційної служби РУЮ - О.М.Шайнога
Переглядів: 1037 | Додав: Оксана | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]