Головна » 2013 » Лютий » 19 » Про нотаріальне засвідчення прав власності
12:11
Про нотаріальне засвідчення прав власності
Нотаріуси реєструють перехід права власності на нерухоме майно, тобто «вторинну» державну реєстрацію нерухомості. При засвідченні договорів купівлі-продажу, обміну, дарування нерухомого майна та земельних ділянок, набуття права власності на успадковану нерухомість і т.п. нотаріус здійснює одночасно процедуру державної реєстрації права власності на нерухоме майно у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Відомості до Реєстру нотаріус вносить «день у день».

Нотаріус при виконанні обов’язків державного реєстратора повинен по-перше вчинити нотаріальну дію – бо саме з цим закон пов’язує виконання обов’язків по державній реєстрації прав , тобто посвідчити договір купівлі-продажу , дарування , або видати свідоцтво про право на спадщину , а після цього згідно із законом України « Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та інших нормативних документів , перейти до державної реєстрації в електронному реєстрі, при цьому нотаріус повинен перевірити:

- відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію

- відповідність даних про нерухоме майно

- наявність арештів , заборон ;

- самостійно прийняти рішення про державну реєстрацію прав , відмову в такій реєстрації, її зупинення ;

- відкрити та завершити відкриття розділу державного реєстру прав ;

- надати витяги з державного реєстру ;

Під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані в установленому порядку до 1 січня 2013 року, нотаріус запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов’язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо зареєстрованих речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки;

Надання інформації з державного реєстру прав здійснюється нотаріусом у формі витягу в результаті проведення державної реєстрації під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном , об’єктом незавершеного будівництвом .

Витяг з Державного реєстру прав на підставі заяви мають право отримувати: 1) власник нерухомого майна або уповноважена ним особа; 2) особа, яка має речове право на чуже нерухоме майно, або уповноважена нею особа; 3) спадкоємець (правонаступник — для юридичної особи) або уповноважена ним особа.

Провідний спеціаліст
відділу державної реєстрації
речових прав на нерухоме майно
реєстраційної служби
Радехівського районного
управління юстиції Л.Б.Дрібко
Переглядів: 645 | Додав: Оксана | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]